Komplexná správa apartmánu aj na diaľku

31. augusta 2023

Mnohí naši klienti kupujú apartmán výlučne pre seba, prípadne ho poskytnú pre svojich najbližších, kamarátov alebo obchodných partnerov. Niektorí však plánujú apartmán aj komerčne prenajímať. Z nášho pohľadu je komerčný prenájom dobrý spôsob, ako pokryť náklady na prevádzku a navyše zarobiť nejaké % zo svojej vstupnej investície.

Mnoho projektov láka kupujúcich na až neuveriteľné výnosy, no kdesi pod čiarou sa potom drobným písmom dozviete, že vám sľubované výnosy nikto negarantuje. Toto nepovažujeme za korektné. My, ako developer, vieme, že musíme dodať na trh perfektný produkt, teda perfektnú nehnuteľnosť. To je predpoklad toho, že apartmán je atraktívny a samotná prevádzka komerčného prenájmu je potom výrazne jednoduchšia. A následne záleží na schopnostiach prenajímateľa, aké výnosy dosiahne. S pokojným svedomím môžeme povedať, že pri obdobných nehnuteľnostiach dosiahne priemerný prenajímateľ (na tatranské pomery) priemerné výnosy. Nadpriemerný nadpriemerné a podpriemerný podpriemerné. Iné si tvrdiť netrúfame.

Prenájom bez starostí

Otázkou je, ako si majiteľ komerčný prenájom manažuje. Ak to robí sám, má takmer všetko „prevádzkové“, vrátane nákladov, pod kontrolou, trh mu dáva okamžitú spätnú väzbu a s nikým sa nemusí deliť o svoje výnosy. Negatívom je len potreba vkladu vlastnej práce, času a energie vlastníka. Ak manažovanie prenájmu apartmánu zverím profesionálnej firme, nemám bezprostredný kontakt s trhom a samozrejme, musím sa zrieknuť časti výnosov, ktoré predstavujú odmenu firme prevádzkujúcej môj apartmán. Benefitom je však úspora mojej vlastnej práce, času a energie, ktorú už nemusím vynakladať a mal by som to mať takpovediac bez starostí. A keďže môj apartmán prevádzkuje profesionálna firma, je na mieste očakávať, že to budú robiť lepšie ako ja, a teda celkové výnosy by mali byť vyššie.

S cieľom uľahčiť našim klientom orientáciu pri prípadnom komerčnom využívaní apartmánov sme absolvovali množstvo rozhovorov a jednaní s firmami, ktoré sa komerčnej správe apartmánov venujú. Preverili sme si viaceré modely správy a na základe toho sme ustálili to, čo by mohol vlastník apartmánu od profesionálnej správy komerčného prenájmu očakávať.

Marketing, vyťažovanie apartmánu, ale aj fyzický servis

V prvom rade je to marketing a vyťažovanie apartmánu. V rámci toho je na mieste očakávať zabezpečenie inzercie, nastavenie správnej cenotvorby, vrátane nastavenia pravidiel, ktorých cieľom je maximalizácia výnosov (minimálne dĺžky pobytov, storno podmienky a podobne). Následne by mal vlastník apartmánu požadovať zabezpečenie check-inu a check-outu, vrátane zabezpečenia kontroly apartmánu po odchode klienta. Vlastník apartmánu môže očakávať aj podporu a systém účtovania výnosov a nákladov a nakoniec samozrejme aj fyzický servis, ako je upratovanie, opravy, pranie a výmena prádla.

Ak naši klienti prejavia záujem, sprostredkujeme ich kontakt so spoločnosťou, ktorá dlhodobo pôsobí vo Vysokých Tatrách a je pripravená zabezpečovať aj komerčný prenájom apartmánov v projekte Lebenski.

Peter Zubaj
projektový manažér
Apartmánový dom Lebenski

Máte záujem o informácie k projektu Lebenski z prvej ruky?
Prihláste sa na odber noviniek.